26.11.2010

#2428

Nei, det er ikke mitt nye agentnummer, men nummert på mitt eksemplar av Beady Eye's første singel!

Bring The Light kom i posten i går og ga meg masse interessant informasjon jeg har lurt på, og som jeg tenkte jeg kunne dele med dere her.

Forsiden er den samme som det som først ble annonsert på recordstore (men som kjapt ble fjernet igjen), og ser altså slik ut:





Katalognummeret er det man ser på bildet, EYE1.

A-siden, Bring The Light, er skrevet av Gallagher/Archer/Bell. That's a first one!
Den er produsert av Beady Eye og Steve Lillywhite og er mikset av Beady Eye og Jonathan Shakhovskoy (han har tidligere jobbet med artister som Stereophonics, U2, Shirley Bassey, James, Crowded House, BB King, Rod Stewart og Eric Clapton). Shakhovskoy har også vært lydtekniker.

B-siden, Sons Of The Stage, er en coverlåt av den først-Sheffield-så-Manchester-baserte gruppa World Of Twist og er skrevet av Ogden/King. Låta er produsert og mikset av Beady Eye sjøl.

Forsidebildet på plata er tatt av Steve Gullick. Han er en meget erfaren fotograf som på 90-tallet jobbet for blant andre NME og Melody Maker, og som i dag blir hyret inn av plateselskaper for å ta bilder av artister til platecover og PR-bruk. Han har blant annet fotografert Kurt Cobain, Richard Hawley, The White Stripes, The Prodigy, Evan Dando, Devendra Banhart, Neil Young og Isobell Campbell.

Designet på coveret er gjort av House@INTRO, som også designet coveret til Oasis' Dig Out Your Soul.

Har du enda ikke hørt singelen? Sjekk videoene nedenfor!


BEADY EYE - BRING THE LIGHT




BEADY EYE - SONS OF THE STAGE (World Of Twist cover)


WORLD OF TWIST - SONS OF THE STAGE (originalen)

Ingen kommentarer: